Friday, February 11, 2011

2 lesen dalam 1 trip..


Tepat jam 5.30 pagi aku dah bangun semata-mata nak g casting kat Penarik. Mesti korang tak percaye aku boleh bangun pagi kan.??haha.. asal nak mancing jer, mesti boleh bangun.. :D .. disebabkan sifu pikai tak dapat pegi (sian die reel abu garcia die tgh repair), aku bersame qadir dan adie gerak ke Penarik dgn jentera Viva AHD 8807.. ape yang aku tau, ari tu air surut besar.. sampai2 kat lubok tu, aku tgk mmg surut abisss.. memang syok rendam kaki dalam selut.. abis sluar kotor belumpur..damn2!.. tp nak casting punye pasal, peduli hape aku..hentam jelahhhh..


dah pukul 9.30 pagi sekor pun xdapat, hanya sambaran je dapat beberape kali.. hook x tertancap kemas kat mulut sang ikan.. time tu, hati aku mmg panas dah... mujur cuaca tak brape panas.. geram tul.!! aku dah pegi 3 kali kat lubok nih.. tapi sekor pun xdapat.! jgn nk kate kumpau+bangau lagi trip kali nih... hati dah betul2 panas time tuh...takpa2.. aku nk mengalah pasal apa.. bak kate org utara, kita buat depa, bukan depa buat kita.!!


Adie panggil aku suruh casting dgn die, (die takut ke ape.. ke nak bagi share port.. hehe).. sudut balingan agak payah disitu dgn pelepah pokok nipah..! nak tak nak, aku brutal jer baling, biar sangkot kat pokok, asalkan jgn sangkut kat kawan... ( teringat pulak dulu aku casting, lure tesangkot kat lengan adie.. adoii.. sakit tuh!).. 1 st balingan , terus dibedal sang MJ aka siakap merah... tarik2, alahai kecik pulak (besar tapak tangan je)..hahha.. anyway, saiz tak penting sgt.. janji dapat..! agak ganas dan pelahap jugak si MJ nih.. tak padan dgn saiz, mau hentam gak Cultiva zip n ziggy..!






Yang agak mengujakan, gewang Cultiva zip n ziggy nih, mmg killer of the day!! Masing2 pakai gewang nih, sume meletop2!! tapi nasib xbrape ade, xdapat nk strike up!.. Action gewang niih mmg terbaek ar! rugi ar sape takde gewang nih.. paling murah bleh dapat rm24.. (mcm promoter syarikat owner plak..hehehe)


Pastu gua ada gak try gewang yg lain, tapi xbrape nak jalan.. tak tau ar pasal pe.. balik2 guna cultiva smule..hahha..dari awal aku memang aim satu spot tu, tapi rod ngan reel aku tak brape mantOp nak baling smpai hujung sane... baling2, satu sambaran kasar kat gewang cute aku nih.. sian dia nk pecah dare...hehehe... henjutan 1st mmg ganas ar.. bengkok ooo rod 30hengget aku nih.. dah ar baru ganti ring hujung tu.. geram punye pasal, mmg aku tak bagi can langsung...! lawan punye lawan, akhirnye, giant snakehead @ toman bujang aka rempit berjaya ditumpaskan.!! pergh! lesen 1st tuhhh!! toman air payau.. mane nk dpt bro..! mmg syok abis ar pastuh... thanks to toman sbb melayan kerenah aku..wakkakakka!!





Kul 12tgh ari kami pun balik dah...dalam kete dok sembang lubok nih syok ah, ape ah... (tapi mmg syok pun... ) air surut besar, mmg agak senang nk dpt ikan..hehehe.. Next time datang lagi... ikan yg aku dpt aku lepas balik boh.. korang bleh layan lagi nanti.. :D



Wassalam..

2 comments:

  1. Lesen lulus.....!!! nex time serang...!!!

    ReplyDelete
  2. hahaha.. hampeh!
    cantek bro!!! air kene lawa baru ikan menggilaaa..haha

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...